MY LITTLE JOURNEY TO POLAND

אם תהיתן לאן נעלמתי בשבועיים האחרונים,
זה כי הייתי במסע שורשים משפחתי בפולין !

לפני שאתחיל לדבר על הקניות המטורפות שערכתי שם,
אני רוצה לשתף אתכן מעט מאוד, על קצה המזלג, את המסע והטיול שעברתי בימים האלו.
ראשית אספר, שנסענו 10 אנשים - סבתא, המשפחה שלי (4 אנשים), דוד שלי ובני דודים שלי.
בטיול היה לנו מדריך צמוד והסעה צמודה, בכל זאת 10 אנשים.

את הטיול התחלנו בוורשה, נחתנו שם, והתארחנו בבית מלון למשך שני לילות.
וורשה היא עיר הבירה של פולין, אבל היא כמו "תל אביב" שלנו, היא הומה אדם כל הזמן,
ענקית, ומהממת.
בבוקר טיילנו בשני ארמונות באזור, ובדרך פגשתי חבר סנאי קטן ומתוקי

אפשר שתבוא איתי הביתה ?

כבר ביום הראשון הלכנו אני ואחותי לקניון הענק בוורשה,
ופשטנו על החנות של "אינגלוט"

ביום השלישי, עשינו את דרכנו במיניבוס שלנו, 5 שעות, בשביל להגיע אל קרקוב המדהימה עוד יותר.
את קרקוב אני מכירה מקרוב, מטיול שורשים שעשיתי לפני 6 שנים יחד עם אבא שלי, סבתא וסבא מצד אבא.
אז לנו שבוע בקרקוב בלבד, וכבר אז ידעתי שזו אהבה ממבט ראשון !
לא היה לי ספק שאחזור לקרקוב, לצערי הגיחה הפעם היתה קצרה והיינו שם 4 לילות בלבד, עם לו"ז צפוף ועמוס במיוחד.
ביקרנו בארמון ה"בבל", טיילנו בעיר העתיקה המדהימה ביופייה, וכן יום אחד היה מוקדש לסיור במקומות בו סבתא שלי המדהימה גדלה, לפני שברחה בעקבות מלחמת העולם השנייה.

משאבת המים האהובה שלי, סיפור אהבה עתיק יומין.
אה וגם אכלנו דברים טעימים שם...

בזמן שהיינו בקרקוב,
נסענו יום אחד ל"סיור" באושוויץ בירקנאו, שוב זו אינה הפעם הראשונה שלי שם, אבל היום אני בוגרת יותר ומבינה הרבה יותר ממה שאז הבנתי.
לא ארחיב במילים, רק אגיד שזו חוויה שכל מי שנוסע לטיול בפולין, רצוי שיעשה גם אותה.

ביום האחרון בקרקוב, לקחנו את ההסעה שלנו, ונסענו לכיוון "ויליצ'קה" לסיור במערות המלח.
עוד חוויה מגניבה לגמרי !

בלילה חגגנו לסבתוש יום הולדת 80, אמנם התאריך הוא עוד כחודש, אבל חלק ממטרת הנסיעה הייתה לחוות אותה ביום הולדתה ה-80 של סבתא היקרה שלי, שתזכה לעוד שנים ארוכות !

ביום חמישי, הדרמנו לכיוון העיר "זקופנה", שזו בעצם עיר שיושבת על הר גבוה, שבימים החורפיים של השנה מלאה בשלג.
למטה יש שווקים מקסימים, והמלון שהתארחנו בו - הכי מדהים בעולם !
האוויר באזור הזה היה קפוא מאוד, והיה כיף לקפוץ לבריכה המחוממת במלון ;)

העיר האחרונה במסע שלנו, הייתה "ורוצלב" או בשמה המקורי (כשהייתה שייכת לגרמניה לפני המלחמה) "ברסלב". בעיר זו גדל סבא שלי זכרונו לברכה, ונסענו כדי לנסות לאתר את המקומות בהם גר בילדותו.
המקום היחידי אליו הצלחנו להגיע היה בית הכנסת בו סבא של סבא שלי התפלל בילדותו.
בכל אופן, היינו בעיר הזו לילה אחד בלבד, אבל גם בלילה הזה ובשעות המעטות שהיינו בה, הבנתי שהיא עוד עיר מדהימה ביופייה !! לא נשמעת הרבה כאזור תיירותי, אבל שווה לבקר בה !

בסוף הטיול חזרנו ללילה אחרון בוורשה, משם למחרת טסנו חזרה הביתה, להביא את הכלבות האהובות שלי הביתה !!

ועכשיו, הרגע לו כולכן חיכיתן, האול הקניות שלי !!!

אני כבר רוצה להגיד, שהפוסט הזה הולך להיות פוסט מאוד כללי, תמונות כלליות והסברים קצרים על מה שנקנה.
בהמשך השבועות הקרובים יעלו מספר פוסטים מפורטים מאוד, על כל מה שנקנה לפי נושאים, כולל סווצ'ים והמלצות !

כמו כן, ממליצה להמשיך לעקוב אחרי הפוסטים, כי **רמז** מישהי מכן תזכה בשלל קטן שיובא במיוחד מפולין :)

בתור התחלה, האול הקניות מ"אינגלוט" :
נרכשו כ-69 צלליות (חלקן חוזרות על עצמן, רובן למזוודה, 20 לעצמי), 8 סמקים, 15 אודמים בפלטה, 8 איילנרים ג'ל בגוונים שונים, 2 מסקרות צבעוניות,2 עפרונות עיניים בגוון שמנת, דורליין, בושם חדש במרקם קרם (כרגע קיים רק בפולין, לא בארץ למיטב ידעתי), 2 מנקי מברשות, ועוד כמה מתנות לחברות יקרות :)

גם על ספורה לא דילגתי, אם כי תוכלו לראות שרכשתי שם מעט מאוד. המחירים בספורה פולין יקרים מאוד בהשוואה לשאר העולם, ובכלל יקרים, ולכן נרכשו רק מספר מוצרים :
הפריימר פנים המפורסם של בנפיט שנרכש ב149 זלוטי שזה די יקר, כמו כן נרכשה פודרה של ספורה, עיפרון שפתיים שקוף ועפרון עיניים תכלת מבריק של ספורה, וכן מסירי איפור ומסיר לק של ספורה. כל השאר דוגמיות שהתקבלו במתנה.

12 מסקרות של אסנס נרכשו

15 לקים מחברות שונות, כולל לקים של "לייף" מסופר פארם פולין (שונה לגמרי מהארץ!), כולל לקים של אסנס, והכי חשוב, לקים של גולדן רוז, שקראתן עליהם בפוסט הזה. ברגע שמצאתי פארם שרוכש אותם התלבטתי קשות ורכשתי 4 גוונים. המחיר היה 7 זלוטי לאחד אם איני טועה, לעומת המחירים בארץ שכתבתי בפוסט הקודם !

פודרות שקופות של אסנס

את הברונזר שוקולד של בורז'אה רציתי לרכוש כבר ממזמן, הזדמן לי לרכוש בפולין במחיר של 62 זלוטי.

בנוסף נרכשו 3 מייקאפים קולורסטיי של רבלון (אחד עבר אל אמא), כאשר כל אחד עלה מחיר מצחיק של 40 זלוטי ! (נמצא במקרה בפארם לא מוכר, בשאר הפארמים הגדולים מחירו 70 זלוטי).
וכן צ'אבי סטיק של רבלון האהוב, בגוון ורוד כתמתם קיצי, מאט !!! אין כאלו בארץ לצערי

אחד התגליות שיותר שמחתי למצוא בפארמים, זו ערכה של שני ביודרמה (פוסט על ביודרמה) בגודל 250 מ"ל כל אחת, שעלתה לי 50 זלוטי בלבד !!!
כמו כן, שמחתי לגלות שמסתבר והביודרמה הורודה/אדומה, גם היא נמכרת בשני ורסיות שונות - האחת לעור רגיש בלבד והגרסה השניה לעור רגיש עם נטייה לאדמומיות, אני רכשתי את הגרסה עם הנטייה לאדמומיות.

כמו כן, נרכשו 3 שמפו יבש של בטיסט האגדי, 2 בגוון השיער שלי - חום, ואחד מיני לנסיעות.

בגזרת היוקרתיים, עוד בדיוטי פרי בארץ נרכש מייקאפ ספריי של "דיור", לא נרשמה התלהבות מצידי וכרגע אמשיך ביום יום הארוכים להשתמש בקולורסטיי שלי.
וכן נרכש טוש האקלה המדובר של איב סאן לורן. אהבתי :)

פה נגמר האול הקניות שלי (אל תדאגו, זו רק גזרת האיפור והטיפוח.. גם בגזרת הבגדים והאקססוריז ישנה קניה חביבה למדי!)

מספר המלצות לקניות :
מלבד אינגלוט וספורה, הפארמים האהובים עליי בפולין הינם - "סופר פארם" (כן כן, יש גם בפולין, זול ושווה הרבה יותר), ROSSMAN, ו-HEBE.
ישנם פארמים קטנים נוספים ללא שם ידוע, אבל ממליצה מאוד כשאתן עוברות ליד כאלו, לא לחשוש ולהיכנס, דווקא באלו מצאתי את התגליות הכי שוות שלי, ומחירים שווים וזולים פי כמה וכמה מהפארמים הגדולים !
(דוגמה קטנטנות להבדל במחירים, בפארם "HEBE" הצמד של ביודרמה עולה 70 זלוטי, למזלי התלבטתי ואז מצאתי אותו בפארם ללא שם ידוע מידי בפולין, אבל שנמצא בקניון בקרקוב, ב50 זלוטי בלבד!)

נתראה בפוסטים המורחבים !!