High end -VS- Drugstore makeup - HEAD TO HEAD #1




הרבה פעמים אני תוהה ביני לבין עצמי האם איפור ממותג ויוקרתי שווה את מחירו לעומת איפור דראגסטורי וזול ? האם שווה לי להשקיע קצת יותר כדי לקבל איכות, או שהאיכות של המוצרים הזולים יותר דווקא מצויינת ותשרת אותי נאמנה ?
אני בטוחה שהרבה מכן נמצאות באותה הסירה יחד איתי, ותוהות כך לפעמים, ולכן החלטתי לצאת בסדרת פוסטים חדשה שתעמיד ראש בראש מוצרים דומים - כשהאחד שייך לחברת יוקרה והשני שייך לדראגסטור "זול".

מה שהביא אותי לכתוב את הפוסט הזה הייתה השקת מוצרי העיניים החדשה של אסתי לאודר, מתוכה קיבלתי שלושה מוצרים להתנסות, ולא יכולתי שלא לנסות להשוות אותם אל מוצרים דומים אחרים שנמצאים במגירותיי, ולכן אתחיל דווקא מהמוצרים האלה :


ESTEE LAUDER LITTLE BLACK LINER 
-VS-
 PHYSICIANS FORMULA EYE BOOSTER LINER

ההשוואה הראשונה שלי היתה לי ברורה כבר ברגע שהציגו לנו את האיליינר החדשני הזה מבית אסתי לאודר.
מדובר באיליינר דו צדדי שבחברה טוענים "איליינר אחד - שלוש מראות" , כאשר בצד אחד שלו תמצאו עט דקיק ומחודד, ומצדו השני תמצאו טוש אפילקטור רחב אך דק ליצירת קו עבה ומלא יותר במהירות. כביכול.
אז זהו - שלא הכל ורוד. באמת שנדלקתי עליו כשהציגו לנו אותו, נראה שמדובר בטריק שיווקי נהדר שיעזור לכל אחת למצוא את הצד שמתאים לה לשימוש יום יומי מהיר וליצירת האיליינר החלומי שכולן מדברות עליו.
ונכון, האיליינר הזה סופרררר שחור, עם זה באמת אי אפשר להתווכח, והוא אפילו די עמיד (ע"פ החברה הוא אטום למים ועמיד ל12 שעות, לא מתפורר ולא מכתים).
אבל, לצערי לא הצלחתי להסתדר עם אף צד שלו, ויצא לי איליינר מאוד, מאוד עקום שאפילו לא הצלחתי ליישר.

הצד של העט הדקיק קשה כמו אבן ופשוט לא "מחליק וזורם" על העפעף כדי שיהיה אפשר להגיע לכל פינה, צמוד לקו הריסים בצורה נוחה ובהשכבה שלו על הצד במקום "לדקור" את עצמי ולהשתמש בו כשהוא מול הפנים בצורה ישירה אל תוך העפעף והעין.

הצד של הטוש העבה יותר גם כן קשה באותה המידה, ולא הצלחתי ליצור איתו לא זווית ולא קו. 

הרעיון כאן באמת חמוד, מקורי ויכל להצליח הילולא היו מייצרים את הטושים והספוגים בקצה רכים יותר כך שהנחת האיליינר תזרום ותחליק על גבי העור.

לעומתו, קיים ברשותי כבר המון חודשים האיליינר האהוב עליי של פיזישנס פורמולה (קליק לסקירה) :
מדובר בטוש בעל שערות דקיקות (לא ספוג! שערות!!!) מקובצות יחדיו, זורמות, מחליקות על גבי העור - מה שעוזר לחלוטין ליצירת האיליינר המושלם לכל מתקשה וגם לכל מנוסה. הוא סופר שחור, וסופר עמיד (בתור אחת שהאיליינרים הכי טובים בשוק נמרחים עליה, זה פשוט כמעט ולא קורה לי איתו).
כתבתי עליו כבר בעבר, ואני אפילו משתמשת בו כמעט בכל סרטון שלי.

צד ימין - פיזישנס פורמולה. צד שמאל - אסתי לאודר
לא קשה להכריע מי המנצח בסיבוב הזה : האיליינר של פיזישנס, הוא עולה 11 דולר (קליק לרכישה) לעומת האיליינר של אסתי לאודר שעולה 129 ש"ח במבצע, ולצערי גם לא הצליח לרגש אותי ולגרום לי להאמין שיקר זה תמיד איכותי יותר.




ESTEE LAUDER BROW DEFINING PENCIL
 -VS-
 ESSENCE EYEBROW DESIGNER

אסתי לאודר השיקו עפרון חדש לגבות, שהאמת מכל המוצרים סיקרן אותי הכי הרבה.
מדובר בעפרון ג'ל חדשני - כן , ג'ל ! הפורמולה שלו היא פורמולת ג'ל בדומה לג'לים בצנצנות כמו של אנסטסיה לדוגמא. השתמשתי בו מספר פעמים לאחרונה ואני בהחלט חושבת שמדובר במוצר גאוני.
כולכן יודעות כמה אני אוהבת את הג'ל לגבות של אנסטסיה וגם את זה של אניקה מאיה, אבל לא תמיד יש את הזמן הזה לטבול מברשת ולהתחיל למלא ולשרטט. לכן העפרון שאסתי לאודר השיקו גאוני וחוסך זמן כשאין יותר מידי ממנו.
פשוט משרטטים באותה השיטה שמשרטטים עם מברשת ג'ל, מהאזורים החיצוניים של הגבה את הקווים התוחמים, וממלאים בשיטת השערה, במהירות וביעילות. ולאחר מכן מסרקים את הגבות בעזרת המסרק שנמצא מצדו השני של העפרון.
זה נראה נהדר, מלא ועם זאת עדיין נשאר טבעי ויפה.
בחברה טוענים שהעפרון עמיד ל12 שעות במים, לחות וזיעה.
פלוס נוסף שלו הוא מבחר של 5 גוונים כך שכל אחת כנראה תמצא את הגוון המתאים לה. (שלי בגוון 03)

לעומתו, קיים ברשותי עפרון גבות של אסנס, מהתקופה שעוד חיפשתי פתרון מהיר יותר לעיצוב הגבות שלי ביום יום.
באחד מהימים כשנעמדתי מול עמדה של אסנס באחד הפארמים גיליתי שיש גם להם עפרונות לגבות, ומתוך מבחר מצומצם מאוד (היו שם 2 או 3 גוונים סה"כ) בחרתי לי בחום היחיד שהיה.
הגוון שלו טיפה כהה (לא יותר כהה מגוון השיער שלי, אבל תמיד בוחרים בגוון שהוא טיפה יותר בהיר למילוי הגבה כדי לא ליצור גבות כהות ובולטות מידי).
השימוש בו לא חלק, החוד והחומר די קשים, ומצאתי שאפילו מספר פעמים נתלשו לי שערות מהגבה תוך כדי שימוש.

צד ימין - אסתי לאודר. צד שמאל - אסנס.
בסיבוב הזה ללא ספק המנצח הוא העפרון החדשני של אסתי לאודר  (119 ש"ח במבצע) שעובד על הגבות שלי בצורה נהדרת ומחמיאה, לעומת העפרון של אסנס שעשה לגבות שלי קצת נזקים (9 ש"ח).


ESTE LAUDER VOLUMIZING BROW TINT 
-VS-
 MAYBELLINE BROW DRAMA

המוצר המשלים למילוי הגבות של אסתי לאודר הוא איך לא, מסקרת גבות בגוונים.
מדובר במסקרה קטנטנה, בעלת מברשת סופר קטנטנה ואלכסונית, המכילה נוסחת צבע ג'ל המכילה סיבים ומגיעה ב5 גוונים שיתאימו לכל אחת. (הגוון שלי הוא 02)
המסקרה אמורה להוסיף עומק, נפח וצבע מצד אחד לגבות, ומהצד השני לקבע אותן במקומן שלא יסררו במהלך היום.
גם כאן טוענים בחברה לעמידות של עד 12 שעות.

לעומתה קיימת בארסנלי גם מסקרת גבות של מיבליין.
במסקרה הזו אני משתמשת כבר המון זמן, ולמעשה אני ממש אוהבת אותה.
המברשת שלה קצת שונה, ומתעבה ומתעגלת לכדי סוג של כדור.
השימוש נורא נוח, היא צובעת וממלאה את הגבות בצורה טבעית ויפה, ומקבעת אותן ליום שלם עד להסרה.

אז מי מנצח בסיבוב הזה ?
האמת, שניהם שווים מבחינתי ואין לי כאן הכרעה חד משמעית.
המסקרה של אסתי יקרה יותר (119 ש"ח במבצע), אך קיימת ב5 גוונים שונים כך שכל אחת תמצא את עצמה, הפורמולה שלה נהדרת, הגבות נראות נהדר והשימוש נוח וקל.
לעומת זאת המסקרה של מיבליין זולה יותר (60 ש"ח לפני מבצע), אך מבחר הגוונים דל יותר ולא בטוח שכל אחת תמצא את הגוון המושלם עבורה. גם כאן המסקרה נורא נוחה לשימוש.
למעשה התוצאה הסופית זהה בעיניי, ואני באמת חושבת שההבדל היחיד הוא המבחר גוונים וכמובן המבנה של המברשת - כך שאני ממליצה לכל אחת לבחון את שתיהן ואת גווניהן בפארמים ולהחליט איזה מהן מתאימה לה יותר.



 URBAN DECAY DE SLICK MAKEUP SETTING SPRAY OIL CONTROL
-VS-
FLORMAR MAKEUP FIX SPRAY

כבר לפני תקופה סיפרתי לכן על הספריי הגאוני שאורבן דיקיי פיתחו בכמה סוגים (עבור העור שלי נבחר ה"OIL CONTROL" המותאם לעור שומני).
הספריי קל לאחיזה, ומתיזים אותו בסיום האיפור במרחק של כ-10 ס"מ מהפנים. מתיזים כ-2-4 התזות על הפנים על מנת שיגיע לכל חלקי הפנים ויקבע את האיפור.
אורבן דיקיי רשמו פטנט על המוצר, הם חברו לחברת "סקנדינביה" ופתחו את המוצר כך שהמוצר "מוריד" את הטמפרטורה של האיפור על הפנים כדי לסייע לאיפור להישאר ולא לזוז עד הסרתו לפחות למשך כמה שעות !
האיפור לא זז מילימטר, ונשאר בדיוק כפי שיצאתי איתו מהבית עד להסרתו.
מבחינתי, מדובר במוצר מדהים פורץ דרך שעוזר לי ולעור שלי המון.
אמנם כן ישנם קצת סימני הזעה והוא לא לגמרי הופך את האיפור למאט, אך זהו גם ככה תפקיד הפודרות.
מבחינתי את רעיון ה-חוסר תזוזה של האיפור הוא מבצע בצורה מושלמת.

לעומתו, קיבלתי לאחרונה להתנסות את הפיקס ספריי של פלורמר.
מדובר בספריי קל משקל, המיועד כמובן לקיבוע האיפור ולהשגת מראה מאט לאורך שעות.
הספריי כאן יוצא בצורה רציפה בלחיצה ואין צורך במספר לחיצות, פשוט לשמור מרחק של 20-25 ס"מ מהפנים ולהתיז.
הספריי של פלורמר מועשר בקמומיל, קממבר, מים , ואלכוהול שמתנדף במהלך השימוש.
הספריי של פלורמר אכן נהדר, השתמשתי בו לאחרונה מספר פעמים בימים חמים יותר וגם כאלה שפחות (חורף וזה), אבל האיפור באמת לא זז ממקומו ונראה נהדר גם אחרי מספר שעות.
מצד שני, הוא גם לא עזר למראה מאט לאורך זמן, ושוב גם כאן את העבודה הזו יעשו הפודרות בצורה טובה יותר.
הדבר היחיד שבאמת מפריע לי במוצר הזה הוא הריח - הריח שלו מזכיר לי אפטרשייב חזק, ולי אישית יש בעיה עם ריחות חזקים. לכן בעת ההתזה ובמס' דקות שלאחריה קצת לא נעים לי עד שהריח מתנדף.

אז מי מנצח בסיבוב הזה ?
ההחלטה כאן באמת קשה. מצד אחד יש לנו את הספריי המהולל והידוע של אורבן דיקיי (עלותו 35 דולר) שעושה עבודה מעולה אך מאוד קשה להשיג אותו לארץ שכן לא שולחים מוצרי ספריי לישראל בדואר.
מצד שני יש לנו את הפיקסר של פלורמר, שגם הוא עושה עבודה נהדרת והוא אפילו נגיש ונמכר בארץ בחנויות וגם באתר גילטי (בעלות של 51 ש"ח), אך הריח שלו בהתחלה בלתי נסבל עבורי.
בסופו של דבר המנצח שלי הוא הספריי של אורבן דיקיי, רק בגלל הריח הנסבל שלו לעומת של פלורמר,
אך אם אתן לא בעייתיות כמוני - כנראה שפלורמר יהווה לכן תחליף מעולה ונגיש !

URBAN DECAY DE SLICK MATTIFYING POWDER
-VS-
ESSENCE ALL ABOUT MATT POWDER

זה אחד הדו קרבים הכי מתבקשים לדעתי.
נתחיל מהיוקרתי - פודרה שקופה של אורבן דיקיי, גם עליה כתבתי בעבר בבלוג (קליק כאן).
המרקם של הפודרה דקיק וקליל, בגימור מאטי לחלוטין.
היא מתמזגת לי מושלם עם העור, בכמות הנכונה אינה נותנת מראה קמחי ולבן - ולכן יש להקפיד לשים בדיוק את הכמות המעטה, הנכונה והמספיקה על מנת שלא יהיו סימנים לבנים על העור.
הפודרה נותנת לי מענה מעולה לעור השומני שלי שכן היא OIL FREE, האיפור נשאר שעות בעזרתה, ואני סופר מרוצה!


לעומתה קיימת אצלי כבר המון זמן, הפודרה השקופה והמדוברת של אסנס, שגם אותה היללתי בעבר (קליק כאן)
מדובר בפודרה דחוסה שקופה, בגימור מאט.
הפודרה מתקבלת מדהים על העור, עמידה מאוד ולא מחזירה אור בפלאשים (אלא אם כן שמתן מתחת מייקאפ שכן מחזיר אור).
הדבר היחידי שמפריע לי בה - הוא העובדה שהיא לא מאוד דקיקה ואולי אפילו טיפה גסה ולא "משיית".

אז מי מנצח בסיבוב הזה ?
גם פה ההחלטה היא קשה. מצד אחד יש לנו את הפודרה המדהימה של אורבן דיקיי (עלותה 30 דולר) אך גם במקרה הזה היא לא נמכרת בארץ וצריך להזמין אותה מהאינטרט או לבקר במדינה בה ניתן לרכוש אותה פיזית.
מצד שני יש לנו את הפודרה של אסנס, שגם היא מאוד ידועה ובעיניי עושה עבודה מעולה אם יודעים להשתמש בה נכון (עלותה 15 ש"ח בערך, לא זוכרת מחיר ספציפי).
המנצחת בסיבוב הזה היא הפודרה של אסנס, שכן היא זולה יותר ונגישה יותר למי שלא תטייל בחו"ל בקרוב, ונותנת תוצאות זהות לתוצאות של הפודרה של אורבן.

אני חושבת שמהפוסט הזה (הראשון במספר מסדרת פוסטים) ניתן רק ללמוד, שלא כל מה שיקר שווה, אבל לפעמים יש מוצרים שכן שווים את ההשקעה, ולכן לא נכון להגיד בגורף שכל מה שיקר שווה - כמו שלא נכון להגיד בגורף שכל מה שזול הוא פח ולא שווה.
שווה תמיד לעשות בדיקה ולהשוות גם בעזרת האינטרנט וגם בעזרת סווטצים בחנויות, ולגלות כל מקרה לגופו מה יצא משתלם יותר - יקר או זול, עושה עבודה טובה או בזבוז של כמה שקלים שילכו לפח ?

מקווה שנהנתן מהפוסט, ואשמח לשמוע את דעותיכן בתגובות !
XOXO

5 תגובות:

  1. אהבתי ממש אהובה!

    השבמחק
  2. מחיר הוא לאו דווקא ערובה לאיכות!
    אני לא התחברתי למקבע של פלורמר, אבל שמחה שאהבת!

    השבמחק
  3. רעיון נהדר וחסכוני לרוב לפוסט:)

    השבמחק
  4. פוסט מעולה אהובה, נהניתי לקרוא את ההשוואה! אני חייבת שלא להסכים על הפיקסר של פלורמר, אבל ממש התחברתי לכל שאר הדברים שכתבת :)

    השבמחק
  5. איזה כיף לראות שלא תמיד יוןקרתי זה הטופ שבטופ:)

    השבמחק